sobota, 7 czerwca 2014

Letnie ciasto owocowe

Składniki: 3 banany, 2 jajka, 1/3 kostki masła, 4 łyżki mąki kukurydzianej, 4 łyżki mąki jaglanej, 50ml wody, płaska łyżeczka cynamonu, płaska łyżeczka sody, szczypta soli, 400g truskawek.
    Z białek ubiłem pianę, następnie dodałem żółtka i jeszcze chwilę ubijałem. Dodałem do tego rozgniecione widelcem i wymieszane z wodą banany. Wymieszałam używając trzepaczki. Następnie dodałem rozpuszczone, wystudzone masło, szczyptę soli, cynamon oraz sodę. Aby dobrze wymieszać znowu użyłem trzepaczki. Do uzyskanej masy delikatnie wmieszałem obie mąki. Całość wlałem do okrągłej foremki wysmarowanej masłem i wysypanej mąką. Na górę położyłem truskawki pokrojone na ćwiartki. Ciasto piekłem 10 min w temperaturze 190'C i następnie 20 min w temperaturze 160'C z nawiewem. Wyszło doskonałe. Po wystudzeniu można posypać cukrem podrem używając małego sitka.
   To ciasto jest bardzo proste do zrobienia, może je zrobić każdy. Jakiekolwiek owoce są dobre. Mogą być maliny, brzoskwinie, śliwki, jabłka, ale banany są składnikiem którego nie da się zastąpić. Nadają słodkości, smaku i aromatu. Owoce położone na górę tworzą rodzaj sosu który łącząc się z ciastem w czasie pieczenia daje wspaniały efekt.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz