piątek, 28 września 2012

Surowa szarlotka.

Szarlotka to świetny pomysł na  weekendowy smakołyk. Właśnie dzisiaj naszła mnie ochota na to proste słodkie danie w wersji raw vegan. Spód wykonałem z namoczonych w wodzie przez noc kilku filiżanek orzechów włoskich oraz suszonych daktyli.  Orzechy i daktyle zmiksowałem w robocie kuchennym z ostrzem w kształcie litery S. Otrzymaną masę wyłożyłem na spód klasycznej foremki do pieczenia ciast.
5 dużych jabłek obrałem, 2 z nich pokroiłem w małą kostkę a 3 starłem na tarce o grubych oczkach.
W mikserze kielichowym zmiksowałem kilka śliwek z kilkoma suszonymi daktylami.
Wymieszałem ze sobą jabłka i puree śliwkowe, dodając szczyptę cynamonu. Otrzymaną masę wyłożyłem do foremki. Moją szarlotkę zostawiłem w temperaturze pokojowej aby się przegryzła. Wyszła bardzo smaczna, ale zdecydowanie następnym razem dodam trochę wanilii.

6 komentarzy:

  1. WOW! aż ślinka cieknie! koniecznie muszę taką zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiekna, zreszta jak wszystkie tutaj przepisy.
    Tez zrobie na weekend.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. te śliwki to surowe, czy suszone?

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojejku, wygląda przepysznie! Jak tylko znajdę trochę czasu i jakieś dobre, ekologiczne jabłka, to zaraz ją zrobię! ^ ^

    OdpowiedzUsuń